Városlista
2024. április 30, kedd - Katalin, Kitti

Hírek

2023. Október 25. 19:25, szerda | Belföld
Forrás: MTI

MÁV: Péntektől három hétig nem közlekednek a vonatok Tatabánya és Biatorbágy között

MÁV: Péntektől három hétig nem közlekednek a vonatok Tatabánya és Biatorbágy között

Pénteken megkezdődik a Budapest-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom vasútvonal decemberig tartó felújításának legnehezebb, második üteme:

Három héten át, november 17-ig szünetel a vonatközlekedés Tatabánya, illetve Szárliget és Biatorbágy, éjszakánként pedig Tatabánya és Budaörs között, kizárólag pótlóbuszok szállítják az utasokat - közölte a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel.

Azt írták, a MÁV-Volán-csoport megerősített létszámmal segíti majd az utasok tájékozódását, a Volánbusz pedig az első ütemhez viszonyítva kétszer annyi járművet biztosít. A vonatokon, állomásokon a hangosbemondás és a kijelzők is felhívják a figyelmet a változásokra.

Kiemelték, hogy az elővárosi térség közútjain lassabb a haladás a vasúthoz képest, az M1-es autópályán pedig gyakran alakulhatnak ki dugók, ezért a távolsági és nemzetközi vonatokkal utazóknak 45-60 perccel, Tatabánya és Budapest között az elővárosban utazóknak pedig 10-30 perccel hosszabb eljutási időre kell számítaniuk.

Az autópálya üzemeltetője a teljes pályazár három hete alatt az M1-es autópálya érintett szakaszán elhalaszt minden olyan tervezett munkavégzést, amely a közlekedést akadályozná vagy lassítaná - írták.

A Budapest és Sopron, illetve Szombathely között közlekedő, valamint a Mura és Dráva nemzetközi InterCity-k helyjegy váltása nélkül vehetők igénybe. A nemzetközi vonatokon ugyancsak helyjegy váltása nélkül lehet utazni a beföldi forgalomban.

A fővárosból Tatabányára, illetve azon túl - Győr, Sopron, Szombathely, illetve Bécs, Graz felé - utazókat arra kérik, hogy a Budapest-Kelenföld állomásról induló gyorsjáratú IC-pótlóbuszokat vegyék igénybe a több helyen megálló pótlóbuszok helyett.

A reggel 6.40 és 8.45 között félóránként, Tatabánya felől érkező autóbuszok megállnak Budapest-Kelenföld vasútállomásnál (Őrmező) is, így gyorsabban el lehet jutni a 4-es metróhoz.

Akik a közlekedési rend változása miatt lemondanak az utazásukról, azoknak visszatérítik a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalra érvényes, fel nem használt menetjegyük árát.

A vasúttársaság arra kéri az érintett utasokat, hogy utazás előtt tájékozódjanak a MÁV-Volán-csoport hivatalos felületein: ehhez az okostelefonon is elérhető www.mav.hu/egyesvonal weboldalt, a külföldi utazóknak pedig a www.mav.hu/lineone felületen elérhető angol nyelvű ismertetőt ajánlják.

A MÁV Zrt. szeptember 18-án közölte, hogy megkezdődött a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, csaknem 29 kilométeres szakaszának három hónaposra tervezett felújítása. Az első ütemben a bal vágányt érintette az átépítés, emiatt korlátozták a közlekedést. A most következő, teljes lezárással járó második ütem után, november 18-án várhatóan a másik vágány átépítése következik, ekkortól ismét egy vágányon haladnak majd a vonatok.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.

2024. Április 30. 08:26, kedd | Belföld

Agrárminiszter: a brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán

A brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán, tehát alapvető változásra van szükség az uniós mezőgazdasági politikában, ami csak a jelenlegi brüsszeli elit leváltásával érhető el